Rubrik:

Så här tänkte jag när jag flyttade ner till Enköping från Östersund: Det ska bli skönt med längre och varmare sommrar, men jag kommer väl aldrig få en riktig vinter igen.
Som vanligt ska man icke ropa hej, för en vinter fick jag. Folk säger att det var sjuuukt längesen det var så mycket snö här. Och hur mycket jag än gillar det, så går det inte i den här stan. Det funkar lixom inte eftersom folk inte är vana vid det. Efter ett dygn kommer nån och plogar, och inte särskilt bra. Och som överste skottare så kan jag meddela att det inte går att skotta undan mer snö. Det finns helt enkelt inte plats för mer.
Visst är det kallare i Östersund, men om det står -11 så kan det väl vara -11 och inte -11, känns som -18. (Enligt vaderkanalen.se) Beror tydligen på att det är torrare luft här nere.
Förresten så var det -36 i närheten av Enköping igår. Orka. Det ska juh vara varmt här i södern.

Imorgon händer det grejjer! Och resten av veckan med. Imorgon ska jag på lägenhetsvisning och senare på kvällen blir det syjunta. Torsdag är lite av ett frågetecken, Tessan? Stockholm?. På fredag ska jag till Stockholm och träffa Katta! =D Happy days!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback