Helg igen...

Vanligtvis är helgen någonting att längta till, för de vettiga. Man kan sova hur länge man vill, gå på stan och FRAMFÖRALLT fika, you know the drill..

Men som vi alla vet så är inte jag speciellt vettig och helgen får en helt annan mening när man är arbetslös och negativ som jag.

-Jag måste inte tvinga mig till sömns eftersom jag inte behöver gå upp i ottan. Så jag sitter uppe tills jag somnar av mig själv, detta händer runt 4.
Så jag inte ska sova hela dan så tvingar jag upp mig klockan 10. Man kan juh tycka att
man ska vara trött till kvällen om man sovit 6 timmar, men icke.. det är en ond cirkel.
Med andra ord: Jag har helg varje dag.

-De jag hänger med i denna nya stad passar det bäst att hänga med på vardagarna.
Visst festar jag en del helger och går ut på krogen, men det är inget jag längtar till, eftersom det sällan är planerat.

-Halva helgen har affärerna bara öppet till 15 i de flesta fall och andra halvan är allt stängt! Då kan jag juh lika gärna shoppa en vardag. Då är det mindre folk också.

-Det kommer inga serier!

-OCH det kommer ingen post! Vilket är det tråkigaste med hela helgen.

Jag saknar att längta till helgen, jag måste skaffa mig ett jobb.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag vet.. dom helger som F jobbar (som nu) så känns det som att veckorna bara fortsätter rulla på..man ska ju ändå kliva upp med barnen och göra allt som vi gör på vardagarna.. även om det inte är riktigt lika som för dig så förstår jag känslan!



..men du..POSTEN är väl inget att längta till? Bara massa tråkiga fönsterkuvert och skit juh!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback