Jag lär mig..

Så har man äntligen fått shoppa loss! Det är HELT omöjligt att göra detta i Enköping. Man måste åka bort. Långt bort.
Jag och Tessan åkte in te Västerås och vimsa runt hela eftermiddagen.

Det är konstigt hur avstånd förändras och blir annorlunda.
I Östersund:
-Kändes det jobbigt att ta bussen till Körfältet, vilket tar typ 10 minuter, kanske inte ens det. 7 skulle jag tippa.
-Kändes det jobbigt att lämna lägenheten för att gå upp till stan, som ligger två gator uppåt. (Det kanske är DET som var problemet!? Uppåt!)
-Kändes det jobbigt att gå runt på stan, som är endast en liten gata. Det finns väl ca 7 miljoner fler affärer än i Enköping men allt ligger lite tajtare så det är ingen lång promenad punkt
-Kändes det OTROLIGT jobbigt att behöva ta sig ända till jobbet på Frösön varje dag. Det tar ca 10 minuter med bil att ta sig dit..

Nu:
-Kan jag ta bussen in till Västerås sent på eftermiddagen bara för att shoppa i ett par timmar. Det tar ca 30 min.
-Kan jag impulsivt ta tåget in till Stockholm för att äta lunch med Charlotte och sen åka tillbaka till Enköping. Tåget tar ca 40 minuter.
-Går jag in till centrum fram och tillbaka varje dag. Det tar bara 10 minuter men jag hade som sagt tidigare problem med att gå upp två gator. Dock är det juh en riktigt platt stad om man jämför med Sateboardrampen Östersund.
-Måste jag gå överallt om jag bara ska handla i stan eller ta mig till tågstationen, eftersom jag inte har nån som kan skjutsa mig vart jag vill.
-Har jag INGA som helst problem med ovanstående.

Hur hurtig är jag!? =)

Kommentarer
Postat av: Mia

SVAMPELLEN :D vad kul att du läser min blogg :) nu ska jag börja läsa din också :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback